AYLIK PRİM VE HİZMET BELGELERİNDE EKSİK GÜNLERİN BİLDİRİLMESİNE İLİŞKİN DUYURU

Bilindiği üzere, 28/09/2008 tarihli, 27011 sayılı resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Aylık Prim Ve Hizmet Belgesinin Sosyal Güvenlik Kurumuna Verilmesine Ve Primlerin Ödenme Sürelerine Dair Usul Ve Esaslar Hakkında Tebliğin “d.1- Ay/dönem içinde işe girişi veya işten çıkışı bulunmayan sigortalılar yönünden” başlıklı maddesinde,

“Ay/dönem içinde işe girişi veya işten çıkışı bulunmayan, çeşitli nedenlerle (istirahat, ücretsiz izin, disiplin cezası gibi) ay/dönemin bazı günlerinde çalışmayan ve çalışmadığı günler için de ücret almayan sigortalıların ilgili ay/dönemdeki prim ödeme gün sayıları, ilgili ay/dönemdeki gün sayısından, ücret almaya hak kazanılmamış gün sayısı çıkartılmak suretiyle hesaplanacaktır.”

Denilmektedir.

Buna göre, ay içinde eksik çalışması bulunan sigortalıların prim ödeme gün sayıları;

Ay/dönemdeki toplam gün sayısı - Eksik gün sayısı = Prim ödeme gün sayısı

formülü vasıtasıyla belirlenecektir.

Örnek 1: 31 gün çeken ayda 5 gün raporlu olan sigortalının;

Prim ödeme gün sayısı 31-5=26,

Eksik gün sayısı 5 olarak bildirilecektir.

Örnek 2: 31 gün çeken ayda 1 gün raporlu olan sigortalının;

Prim ödeme gün sayısı 31-1=30 olacağından,

Prim ödeme gün sayısı “30” gün olarak bildirilecek ve eksik gün sayısı girilmeyecektir.

Örnek 3: 30 gün çeken ayda 14 gün raporlu olan sigortalının;

Prim ödeme gün sayısı 30-14=16,

Eksik gün sayısı ise 14 olarak bildirilecektir.

Örnek 4: 30 gün çeken ayda 1 gün raporlu olan sigortalının;

Prim ödeme gün sayısı 30-1=29,

Eksik gün sayısı ise 1 olarak bildirilecektir.

Örnek 5: 28 gün çeken Şubat ayında 3 gün ücretsiz izinli olan sigortalının;

Prim ödeme gün sayısı 28-3=25,

Eksik gün sayısı ise 3 olarak bildirilecektir.

İşverenlerimize önemle duyurulur.